Drie soorten dialogen om actief en constructief van de eigen onderwijspraktijk te leren

Dit artikel laat onderzoek zien naar kenmerken van drie soorten dialogen bij het leren van de eigen onderwijspraktijk: supervisiedialogen, peerdialogen en zelfdialogen.

Nieuw Lectoraat binnen de lerarenopleidingen: Kansengelijkheid

Monique Leijgraaf is 21 juni 2022 officieel aangesteld als Lector Kansengelijkheid aan Hogeschool Ipabo.

Samen opleiden op zijn kop

Er is de afgelopen jaren veel gerealiseerd op het gebied van samen opleiden en professionaliseren.

Ken je de BRLO animatie al?

Steeds meer lerarenopleiders kiezen voor beroepsregistratie. Een positieve, vrijwillige keuze voor opname in een register dat is geïnitieerd en ontwikkeld door de beroepsgroep zelf.

De kracht van een persoonlijk verhaal

Oral history als methodiek voor inclusief en divers geschiedenisonderwijs op de tweedegraads lerarenopleiding.

Meisjes in groep acht PO in schooljaar 2020/’21 opnieuw lager schooladvies

Meisjes in groep acht kregen voor het tweede jaar op rij een lager (eerste) schooladvies dan voor de coronacrisis, dat blijkt uit onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Onderzoek naar grip op studentsucces

In het hoger onderwijs wordt steeds vaker het begrip ‘studentsucces’ gebruikt in plaats van ‘studiesucces’.

Doe mee met de themagroep Flexibilisering

Flexibilisering van het opleiden van leraren staat volop in de belangstelling.