Dit artikel laat onderzoek zien naar kenmerken van drie soorten dialogen bij het leren van de eigen onderwijspraktijk: supervisiedialogen, peerdialogen en zelfdialogen.
Monique Leijgraaf is 21 juni 2022 officieel aangesteld als Lector Kansengelijkheid aan Hogeschool Ipabo.
Er is de afgelopen jaren veel gerealiseerd op het gebied van samen opleiden en professionaliseren.
Steeds meer lerarenopleiders kiezen voor beroepsregistratie. Een positieve, vrijwillige keuze voor opname in een register dat is geïnitieerd en ontwikkeld door de beroepsgroep zelf.
Oral history als methodiek voor inclusief en divers geschiedenisonderwijs op de tweedegraads lerarenopleiding.
Meisjes in groep acht kregen voor het tweede jaar op rij een lager (eerste) schooladvies dan voor de coronacrisis, dat blijkt uit onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
In het hoger onderwijs wordt steeds vaker het begrip ‘studentsucces’ gebruikt in plaats van ‘studiesucces’.
Flexibilisering van het opleiden van leraren staat volop in de belangstelling.