Deze themagroep wil dé ontmoetingsplek binnen Velon zijn waar lerarenopleiders die actief zijn op het terrein van passend onderwijs en de ontwikkeling van meer inclusieve leeromgevingen met elkaar samenwerken op het gebied van kennisdeling, kennisontwikkeling en professionalisering.
De internationale, vakdidactische literatuur op het gebied van het reken-wiskundeonderwijs laat zien dat dit vak heel specifieke eisen stelt aan het onderwijs.
De afgelopen maanden zijn diverse betrokkenen rondom BRLO samengekomen om voorstellen te doen voor het stroomlijnen van BRLO.
Lees de bevindingen en aanbevelingen van de werkgroep!
Wat studenten aan de lerarenopleiding basisonderwijs leren over leesproblemen en dyslexie.
Vier jaar na je (initiële) registratie in het Beroepsregister Lerarenopleiders kun je je registratie prolongeren tijdens een pr-moment (de prolongatie van je registratie).
De herijking zal van start gaan in het studiejaar 2022-2023.
TOPS is een nieuw online, vrij toegankelijk tijdschrift dat een podium biedt aan auteurs van artikelen over onderwijsonderzoek of anderszins dat waardevol is voor de onderwijspraktijk.