Maak kennis met de themagroep “passend & inclusiever onderwijs”

Deze themagroep wil dé ontmoetingsplek binnen Velon zijn waar lerarenopleiders die actief zijn op het terrein van passend onderwijs en de ontwikkeling van meer inclusieve leeromgevingen met elkaar samenwerken op het gebied van kennisdeling, kennisontwikkeling en professionalisering.

Een internationaal perspectief op reken- en wiskundeonderwijs

De internationale, vakdidactische literatuur op het gebied van het reken-wiskundeonderwijs laat zien dat dit vak heel specifieke eisen stelt aan het onderwijs.

Stroomlijnen BRLO

De afgelopen maanden zijn diverse betrokkenen rondom BRLO samengekomen om voorstellen te doen voor het stroomlijnen van BRLO.

Wat is er nodig om als lerarenopleider te kunnen werken met flexibele leerroutes?

Lees de bevindingen en aanbevelingen van de werkgroep!

Klaar voor de start?

Wat studenten aan de lerarenopleiding basisonderwijs leren over leesproblemen en dyslexie.

Mijn (initiële) registratie verloopt komend jaar. Wat moet ik nu doen?

Vier jaar na je (initiële) registratie in het Beroepsregister Lerarenopleiders kun je je registratie prolongeren tijdens een pr-moment (de prolongatie van je registratie).

Start herijking kennisbases voor leraren

De herijking zal van start gaan in het studiejaar 2022-2023.

Nieuw online tijdschrift voor onderwijspraktijk studies

TOPS is een nieuw online, vrij toegankelijk tijdschrift dat een podium biedt aan auteurs van artikelen over onderwijsonderzoek of anderszins dat waardevol is voor de onderwijspraktijk.