Ledenraad

De ledenraad stelt zich voor

Velon Ledenraad

Fenny van Daalen. Docent Engels en Schoolopleider op het Gomarus College. “De Ledenraad versterkt mijn professionele identiteit.”

Inge Adams. Coach voor leerkrachten, SAKS Samen Katholieke Scholen. “Ik ben erg enthousiast over de bevlogen houding van de Ledenraadsleden en merk dat ik geïnspireerd en energiek uit de overleggen kom.”

Marjan Groenhout. Schoolopleider bij het Assink Lyceum. “Het is een gevarieerde taak die mijn horizon heeft verbreed.”

Jeanette Geldens. Werkzaam als docent bij Hogeschool de Kempel. “Omdat ik Velon een warm hart toedraag, wil ik graag als lid van de Velon Ledenraad, vanuit visie en ervaring met het opleiden van aanstaande leraren en professionaliseren van leraren en lerarenopleiders, graag mijn steentje bijdragen aan onze Beroepsvereniging.”

Maarten Haalboom. Programmamanager Opleidingsschool Utrecht – Amersfoort (primair onderwijs). “Lerarenopleider zijn is meer dan een rol die toegevoegd wordt aan je functie als leerkracht of docent. De kwaliteit van de lerarenopleider heeft direct effect op de kwaliteit van de leraar. Ik zet me graag in voor de groei van die kwaliteit en daarmee die van de beroepsgroep.”

Marloes Lankman. Coördinerend schoolopleider van de opleidingsschool IJssel – Veluwe (voortgezet onderwijs). “Ik wil graag meedenken en samen leren hoe de begeleiding van startende docenten het beste vormgegeven kan worden. Meer enthousiaste docenten voor de klas die weten wat ze aan het doen zijn en trots zijn op wat ze doen.”

Thirza van ’t Verlaat. Praktijkcoördinator pabo Inholland Rotterdam (primair onderwijs). “In al mijn werkzaamheden aan de lerarenopleiding staat het zoeken naar een gemeenschappelijke taal rondom het opleiden van aankomende leraren centraal. Deelnemen aan de Ledenraad betekent voor mij ontdekken van en een bijdrage leveren aan een gemeenschappelijk gedachtengoed rondom het leren van leraren in de breedste zin van het woord.”

Anika Embrechts. Hoofddocent/onderzoeker pabo bij Saxion Hogeschool / ROC van Twente. “Als lerarenopleider en enthousiaste netwerker zou ik de komende periode graag een bijdrage willen leveren aan ontwikkelingen in onderwijsland (zoals de flexibilisering van lerarenopleidingen) en lijkt het me nog belangrijker dat we als Velon lerarenopleiders duidelijk zichtbaar zijn.”

Pettra van Beveren. Programmaleider Hogeschool Utrecht. “Ik vind het interessant een bijdrage te leveren aan Velon omdat ik ontwikkelingen zie vanuit het Rijk, de lerarenopleidingen en de scholen waarin ik graag balans wil aanbrengen. Ook wil ik vanuit deze rol actuele thema’s agenderen die belangrijke consequenties (kunnen) hebben voor het beroep en het opleiden van aanstaande en zittende leraren.”

Ageeth Guis- van der Weerd. Opleidingscoördinator Pieter Zandt Scholengemeenschap. “Ik stel mij graag beschikbaar voor de Velon Ledenraad omdat ik het belang inzie van voortdurende professionalisering van de lerarenopleider. Daarbij wil ik graag specifiek de belangen van de lerarenopleider in het voortgezet onderwijs behartigen.”

David van Alten. Universitair docent Universiteit Utrecht. “Zeker in deze tijden van grote lerarentekorten en steeds meer externe druk op lerarenopleidingen, vind ik het belangrijk dat we als Velon een sterke beroepsvereniging vormen met een brede vertegenwoordiging vanuit alle geledingen. Als universitaire lerarenopleider en onderzoeker van de Universiteit Utrecht hoop ik dus een bijdrage te kunnen leveren aan de ondervertegenwoordiging van universitaire opleiders in de Ledenraad.”

Gijs Broens. Docent biologie en schoolopleider Assink lyceum / Portuur. “Het lijkt me een leuke uitdaging om via deze weg iets te kunnen betekenen voor lerarenopleider en de toekomstige leraren. Het is voor mij een nieuwe manier om erbij betrokken te zijn, zodat ik mijzelf blijf ontwikkelen en daarnaast iets hoop te betekenen voor het werkveld.”

Petra van Zijtveld. Lerarenopleider biologie Hogeschool Windesheim. “Ik ben als lerarenopleider betrokken bij het opleiden van studenten en daarbij begeleid ik studenten in de OpleidingsSchool Oostelijk Flevoland (OSOF). Ik werk als instituutsopleider bij het voortgezet speciaal onderwijs waar ik de studenten begeleid.”

Jan Baan. Universitair docent / instituutsopleider EMPO / Docent universitaire Pabo VU. “Ik denk dat kennisuitwisseling tussen universitaire en HBO lerarenopleidingen van groot belang is. Ik zoek graag samen met anderen naar mogelijkheden om leraren goed op te leiden. Daarnaast hecht ik groot belang aan samenwerking met het werkveld om te bekijken hoe we beginnende leerkrachten enthousiast kunnen houden voor het beroep.”

Laura van Broekhuijsen. Docent LC (SOL) aan de ROC van Amsterdam. “Meer dan ooit is het bewust en kwalitatief opleiden van DIO en startende docenten belangrijk en in een tijd met veel verloop en tekorten niet altijd vanzelfsprekend. De rol van de SOL/OPLIS en de WPB blijven hierin zeer belangrijke vertegenwoordigers van de opleidingsscholen. Ik stel mij graag verkiesbaar om vanuit de Velon hier invloed op uit te oefenen, naast mijn rol van SOL bij Opleidingsschool de Dam.”

Astrid Dael. Agora Coach Werkplekbegeleider Pantarijn. “Al zolang ik in het onderwijs werk, ben ik erop gefocust dat het onderwijs ook voor deze generatie kansengelijkheid stimuleert, betekenisvol en toekomstbestendig is en blijft. Teach as you preach is een lijfspreuk en tevens een doel wat ik nastreef. Al mijn ervaringen hebben me veel geleerd wat het invulling geven aan deze rol als lid van de Velon ten goede komt.”

Frank Assies. Lerarenopleider en Docentonderzoeker Hanze. “Met mijn achtergrond als docent, lerarenopleider en onderzoeker in het onderwijs, wil ik mijn kennis en ervaring graag inzetten om lerarenopleidingen in Nederland te ondersteunen in de uitvoering van hun werk. Dit wil ik bereiken door lerarenopleiders te laten samenwerken, kennis te delen en professionals te laten groeien.”

Ilse Wintermans. Docent Pabo Hogeschool Arnhem en Nijmegen. “Ik ontmoet graag nieuwe mensen en werk graag samen aan nieuwe ontwikkelingen. Zowel op de Pabo, als op de basisscholen waaraan ik als instituutsopleider verbonden ben, hoor ik wat er leeft onder docenten, schoolopleiders, leerkrachten en studenten. Ik hoop dat ik met mijn verfrissende blik van betekenis kan zijn voor de ledenraad.”