Velon in een nieuw jasje
Velon profileert zich als bindende factor voor lerarenopleiders. Dit onderstrepen we met het gerestylede logo en de nieuwe huisstijl.
Leden, medewerkers en het bestuur van Velon gaven input voor de restyling van het logo en de ontwikkeling van de nieuwe huisstijl. Hieruit werden een aantal uitgangspunten gedestilleerd. Om te beginnen moest het nieuwe logo staan voor de missie en visie van Velon en de verbinding die de vereniging nastreeft. Daarnaast waren een krachtige, dynamische uitstraling en een frisse, eigentijdse look belangrijke vereisten. Verder diende de herkenbare V gehandhaafd te blijven. Met deze uitgangspunten ging Saus! Digitale producties vervolgens aan de slag. “Een hele mooie uitdaging!”, zegt Marijn van Bosbeek, directeur van Saus!
V van vereniging en verbinding
Het logo is gerestyled tot een duidelijk beeldmerk waarin de V centraal staat. Nieuw hierbij is het gebruik van drie kleuren. “Ze symboliseren de belangrijkste taken van Velon: ontmoeting tussen opleiders faciliteren, professionalisering stimuleren en belangen behartigen”, legt Van Bosbeek uit. “De verschillende lijnen die samenkomen, verwijzen naar ontmoeten en verbinden. De V-vorm is doorgetrokken in de naam, zodat ook die verbinding en ontmoeting verbeeldt.”
Het logo vormt de basis voor de huisstijl waarmee vanaf nu alle uitingen van Velon en het Beroepsregister Lerarenopleiders worden vormgegeven. Deze nieuwsbrief en de nieuwe website zijn daar de eerste voorbeelden van. “Ik hoop dat het logo en de huisstijl een positieve impuls geven aan de ambities van Velon”, besluit Van Bosbeek.