Tweede Tijdschrift voor Lerarenopleiders is uit
Het Tijdschrift voor Lerarenopleiders is onmisbaar voor elke lerarenopleider die bij wil blijven. Lees nummer 2 van 2023.
In dit nummer staan vijf artikelen. Elk artikel in dit nummer is gereviewed door 2 personen, één uit de redactie van het Tijdschrift en één externe reviewer uit Nederland of Vlaanderen. Hun feedback is meegenomen door de auteurs en het eindresultaat van het schrijf- en reviewproces is nu hier gepubliceerd.
Over het Tijdschrift
Het Tijdschrift voor Lerarenopleiders is een gezamenlijke uitgave van Velon en VELOV. Het verschijnt vier keer per jaar, waarbij de vierde editie steeds een themanummer is. In het tijdschrift delen lerarenopleiders onderzoeksresultaten, praktijkervaringen, ideeën en opinies.
Jouw bijdrage in het Tijdschrift
Heb jij inzichten en ervaringen die je wilt delen? Je bijdrage is welkom! Wil je hierover meer informatie, neem dan contact op met hoofdredacteur Quinta Kools, via tijdschrift@velon.nl.
Via deze pagina lees je welke eisen er zijn voor inzendingen.
Inhoud 2023-2
Henderijn Heldens en Anje Ros | Ontwerpen voor feedbackgeletterdheid: een koud kunstje? | nieuwe methodiek |
Symen van der Zee en anderen | STEM-netwerk: leren van een lerend netwerk | nieuwe aanpak/methodiek |
Eef Rombaut | Multiperspectiviteit integreren in de vakdidactiek cultuurwetenschappen | beschouwend |
Peter Elshout en Mascha Enthoven | Vormingsmomenten. Kenmerken van momenten waarop persoonsvorming zich voordoet in het basisonderwijs. | onderzoeksartikel |
Marijke van Vijfeijken, Esther Keun en Edwin Buijs | Een Sprong Voorwaarts door de inzet van masterclasses: richting meer kansengelijkheid in het onderwijs | nieuwe methodiek |
Lees hier de laatste editie: Tijdschrift voor Lerarenopleiders nummer 2, 2023.