Het Tijdschrift voor Lerarenopleiders 3/2023 is uit
Het Tijdschrift voor Lerarenopleiders nr. 3/2023 is verschenen, met bijdragen over o.a. Lesson Study, Netwerkleren en thematisch onderwijs.
Leden kunnen zowel het volledige Tijdschrift als de losse artikelen lezen. Ook heb je als lid direct toegang tot alle eerdere edities in onze online mediatheek. Log hiervoor in op de mediatheek via: Inloggen | Velon BRLO
NB: Wel accounthouder, maar geen Velon lid? Dan kun je alleen artikelen die ouder dan 6 maanden zijn lezen.
Inhoud 2023-3
Annemarie Melisse en Aron Borger | Ook in de samenwerking toont zich de meester | Nieuwe methodiek |
Rosanne Hebing, Emmy Vrieling, Anna Hotze en Rina Mentink | Netwerkleren in Teacher Learning Groups | Praktijkvoorbeeld |
Erwin van Harmelen, Irene Visscher – Voerman en Chantal Velthuis | Thematisch onderwijs binnen de lerarenopleiding | Onderzoeksartikel |
proefschrift Kennedy Tielman | Recensie | |
proefschrift Mirjam Stroetinga | Recensie | |
Edwin de Vette, Eline Faes, Sanne Wielenga, Rob Nijhuis en Jeroen S. Rozendaal | Bachelorstudenten ondersteunen bij schrijven en denken tijdens praktijkonderzoek | Nieuwe methodiek |
Gert-Jan Veerman, Jan Willem Chevalking en Jan Kaldeway | Motivatie van pabostudenten voor het doen van onderzoek | Onderzoek |
Over het Tijdschrift
Het Tijdschrift voor Lerarenopleiders is een gezamenlijke uitgave van Velon en VELOV. Het verschijnt vier keer per jaar, waarbij de vierde editie steeds een themanummer is. In het tijdschrift delen lerarenopleiders onderzoeksresultaten, praktijkervaringen, ideeën en opinies.
Jouw bijdrage in het Tijdschrift
Heb jij inzichten en ervaringen die je wilt delen? Je bijdrage is welkom! Wil je hierover meer informatie, neem dan contact op met hoofdredacteur Quinta Kools, via tijdschrift@velon.nl.
Via deze pagina lees je welke eisen er zijn voor inzendingen.