Veelgestelde vragen en documentatie
Veelgestelde vragen technisch BRLO
Heb je hulp nodig bij het inloggen? Of heb je een technische vraag? Bekijk op deze pagina de meest gestelde vragen.
Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.
-
Help, ik ben mijn inlognaam en/of wachtwoord kwijt.
- Je inlognaam is je e-mailadres. Je wachtwoord kun je eenvoudig opnieuw instellen.
- Klik op ‘mijn Velon’ (geel, bovenaan de pagina).
- Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’.
- Vul je e-mailadres in, laat zien dat je geen robot bent, en klik op ‘Verzenden’.
- Je ontvangt een e-mail, waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen.
-
Ik kan mijn account niet activeren.
- We gaan je helpen.
- Meld ons dit op info@brlo.nl en je ontvangt een nieuwe activatielink.
-
Mijn e-mailadres is gewijzigd. Moet ik nu een nieuw account aanmaken?
- Nee, je hoeft geen nieuw account aan te maken. Je kunt je eigen e-mailadres eenvoudig zelf wijzigen in je eigen account.
- Klik op ‘mijn Velon’ (geel, bovenaan de pagina).
- Log in met je oude e-mailadres en wachtwoord.
- Ga naar ‘Instellingen’ (linkerzijde).
- Verander hier je e-mailadres en/of wachtwoord.
- Je inlognaam wijzigt automatisch in dit nieuwe e-mailadres.
-
Waar kan ik mijn eigen traject vinden?
- Log in via ‘mijn beroepsregistratie’ (groene link).
- Kies voor ‘Ik wil verder gaan met mijn registratieaanvraag of prolongatie: Mijn registratie/prolongatie’.
- Klik ‘Meer…’ en vervolgens op ‘Trajecten’.
- Kies en bekijk nu jouw eigen traject.
-
Ik wil weer verder werken aan mijn registratie of prolongatie. Hoe weet ik waar ik gebleven ben?
- Dat is heel eenvoudig te checken in je ToDo-lijst.
- Klik op ‘mijn beroepsregistratie’ (groen, bovenaan de pagina).
- Log in en maak je keuze.
- Ververs je ToDo-lijst (via het ronde pijltje bovenaan je ToDo-lijst) om te zien of je nog openstaande taken hebt. Deze kunnen ook onder ‘zonder einddatum’ staan.
-
Ik heb mijn aanvraag ingediend, maar ik wil een document wijzigen. Kan dat?
- Dat kan alleen als de beoordelaars nog niet beoordeeld hebben.
- Stuur een mail aan info@brlo.nl en geef aan dat je je aanvraag wilt wijzigen.
- De beoordelaars en/of peer-assessoren worden op de hoogte gesteld dat jouw aanvraag weer geopend wordt.
- Je kunt nu je aanvraag bewerken en opnieuw inleveren.
-
Het installeren van de Three Ships Helper lukt niet.
- Het is niet noodzakelijk om de Three Ships Helper te installeren.
- Met de Three Ships Helper kun je bestanden direct vanuit het systeem bewerken met je eigen programma (zoals MS Word of PowerPoint). Na het opslaan, wordt het gewijzigde bestand automatisch in het systeem gezet.
- Zonder de ThreeShips Helper moet je het te bewerken bestand eerst downloaden en vervolgens weer uploaden.
- Er is een versie van de Three Ships Helper voor Windows en MacOS.
-
Het systeem doet het niet. Ik zie iets raars.
- We gaan je helpen.
- Wil je een schermafdruk maken? Klik op de PrintScreen-toets (‘prt sc’, meestal rechtsboven op je toetsenbord).
- Stuur een mail aan info@brlo.nl en gebruik ‘Plakken’ of crtl+v om je schermafdruk in de mail toe te voegen. De schermafdruk als bijlage meesturen kan natuurlijk ook.
- Geef zo duidelijk mogelijk aan wat je vraag of probleem is. Hoe meer details, hoe beter.
- Vermeld bij voorkeur ook een telefoonnummer met de tijden waarop je bereikbaar bent.
- We gaan voor je aan de slag en je hoort zo spoedig mogelijk van ons.
-
Ik wil mijn professionele biografie voor mijn prolongatie inleveren, maar ik zie niets of alles is vergrendeld. Wat moet ik doen?
- Fijn dat je aan de slag wil.
- 4 weken voordat je je professionele biografie in moet leveren, verschijnt er een taak in je ToDo-lijst. Via deze taak kun je in je prolongatietraject je professionele biografie inleveren.
- Is de termijn tot de inleverdatum korter dan 4 weken en staat de taak niet in je ToDo-lijst? Meld dit dan snel aan info@brlo.nl.
-
Ik ben mijn groepsindeling van het prolongatiemoment kwijt. Wie zit er in mijn groep, waar moet ik zijn en wat moet ik meenemen?
- Vervelend, want dat is belangrijke informatie. We gaan je helpen.
- Stuur je vraag naar info@brlo.nl en je ontvangt een kopie van het eerder verstuurde bericht.
-
Ik ben eerste beoordelaar en de tweede beoordelaar wil graag dat ik opnieuw naar de beoordeling kijk. Waar kan ik de beoordeling vinden?
- Als de tweede beoordelaar oordeelt dat de beoordeling terug moet naar de eerste beoordelaar, gaat de eerdere taak van de eerste beoordelaar weer open.
- Je moet dus iets omhoog scrollen als je helemaal onderaan het formulier bent. De taak van de eerste beoordelaar staat boven die van de tweede beoordelaar.
-
Ik heb een positieve beoordeling voor registratie of prolongatie ontvangen. Wat gebeurt er nu?
- Allereerst, van harte gefeliciteerd!
- Nadat de factuur voldaan is, krijg je binnen 20 werkdagen een e-mail dat de registratie verwerkt is in het beroepsregister lerarenopleiders. Je kunt dan ook je certificaat downloaden vanuit je eigen account.
-
Hoe kan ik mijn certificaat downloaden en/of printen?
- Klik op ‘mijn Velon’ (geel, bovenaan de pagina).
- Log in met je e-mailadres en wachtwoord.
- Ga naar Beroepsregistratie (linkerzijde).
- De knop ‘Certificaat downloaden’ verschijnt rechts in beeld.
-
Waarom sta ik nog niet in het register?
Dat kan diverse oorzaken hebben. We zoeken het voor je uit als je een e-mail stuurt naar info@brlo.nl met de volgende gegevens:
- Heb je een bevestiging van je succesvolle registratie/prolongatie ontvangen?
- Is de factuur betaald? Check waar de factuur heen gestuurd is. Standaard wordt de factuur alleen gestuurd naar het e-mailadres waarmee ingelogd is.
- Je helpt ons enorm als je een betalingsbewijs met betaaldatum meestuurt.
-
Ik heb geen factuur ontvangen.
- We versturen alleen facturen naar het door jou opgegeven e-mailadres.
- Bij elke aanmelding (registratie, prolongatie of lidmaatschap) ontvang je een factuur op het e-mailadres waarmee je bent ingelogd.
- Ben je contactpersoon en heb je een groepstraject aangemeld? Dan wordt de factuur verstuurd naar het e-mailadres dat je hierbij hebt opgegeven.
- Controleeer ook je map ongewenste items of spam-map.
- Kun je de factuur nog steeds niet vinden? Meld dit dan via info@brlo.nl.
-
Waarom krijg ik een herinnering als ik mijn factuur betaald heb?
- Je kunt een betalingsherinnering krijgen als je betaling door ons nog niet verwerkt is.
- Heb je meerdere producten gekocht? Je ontvangt voor elke betaling een aparte melding.
- Een onterechte betalingsherinnering? Mail ons op info@brlo.nl.
-
Ik heb een fout gemaakt in mijn factuurgegevens. Kan ik een nieuwe factuur krijgen?
- Je bent zelf verantwoordelijk voor het aanleveren van de juiste factuurgegevens. We verstrekken slechts een keer een factuur.
- Is er nog niet gestart met het (groeps)registratietraject of ben je nog niet ingedeeld in een prolongatiegroep? Dan kun je je aanmelding nogmaals doen. Geef dit dan wel door aan info@brlo.nl; de eerdere aanmelding verwijderen wij dan uit het systeem.Je krijgt bij een (groeps)registratie een nieuwe aanmeldcode/activatiecode; de eerdere vervalt.