Nieuws

Being a Teacher Educator during the COVID-19 Pandemic

Dit is het vijfde deel van de serie "Life and work of teacher educators". Peter Lorist en Anja Swennen, initiatiefnemers van de serie, schreven een recensie.

Being a Teacher Educator during the COVID-19 Pandemic

Dit vijfde deel is getiteld Being a Teacher Educator during the COVID-19 Pandemic en is samengesteld door lector en voorzitter van Velon Miranda Timmermans, samen met de Britse Elizabeth White. Velen zullen Elizabeth (Liz) kennen van haar publicaties over lerarenopleiders, al vaker ook samen met Miranda. Traditiegetrouw bestaan de boekje, dus ook dit boekje, uit verhalen van lerarenopleiders met uiteenlopende achtergronden, nu voor de derde keer ook nog uit verschillende landen.

De titel verraadt al dat de verhalen in dit deel gaan over een zeer actueel onderwerp: het verzorgen van opleidingsonderwijs tijdens de huidige pandemie.  De verhalen geven inzicht in de worstelingen en uitdagingen van lerarenopleiders, maar ook in de kansen die er plotseling zijn om het opleidingsonderwijs te veranderen. De verhalen van deze zeer diverse groep lerarenopleiders laten zien dat lerarenopleiders creatief en veerkrachtig zijn. Collega lerarenopleiders kunnen er voorbeelden en inspiratie in vinden, en ze bieden zowel leidinggevenden als Velon informatie over de wijze waarop zij lerarenopleiders kunnen steunen.

Kortom: dit boekje is een waardig vervolg op de eerste vier delen; onze complimenten voor Liz en Miranda!

Downloads

Lees hier het vijfde deel!

Lees ook de eerdere delen terug:

Deel 1 Maatschappelijke wortels van lerarenopleidingen
Deel 2 Life and work of teacher educators
Deel 3 Schoolopleiders, leraar en lerarenopleider tegelijk
Deel 4 Teacher educators pathways to becoming research active