Artikel

Aankondiging themanummer Tijdschrift voor Lerarenopleiders

Op 17 december verschijnt het themanummer van 2020 van het Tijdschrift voor Lerarenopleiders. Het thema is Toekomstbestendig beoordelen.

Aankondiging themanummer Tijdschrift voor Lerarenopleiders

In alle onderwijssectoren en dus ook bij de lerarenopleidingen verandert de toets- en beoordelingspraktijk. Er is steeds meer aandacht voor de formatieve functie van toetsen, de rol van technologie neemt toe en ook
ontwikkelingen ten aanzien van vakinhouden of vakdidactiek vragen om aanpassingen en vernieuwingen. Voor lerarenopleidingen is het vanuit twee kanten belangrijk hiervan op de hoogte te zijn. Ten eerste bereiden lerarenopleidingen hun studenten voor op een veranderende beoordelingspraktijk in hun (toekomstige) beroep en ten tweede is het van belang dat de beoordelingspraktijk van de lerarenopleiding zelf ook meegaat in de ontwikkelingen.

In het themanummer worden een aantal ontwikkelingen vanuit onderzoeksperspectief of vanuit praktijkvoorbeelden gepresenteerd. Het themanummer is samengesteld door een gastredactie onder voorzitterschap van Desirée Joosten –ten Brinke. 

Toegang tot het Tijdschrift

Velon leden en lerarenopleiders die een account hebben aangemaakt op de Velon-website, ontvangen 17 december automatisch een e-mail met een link naar het themanummer. Je kunt de artikelen ook opzoeken in de Online Mediatheek. De Mediatheek vind je onder de knop Mijn professionalisering, log hier in of maak een gratis account aan.

Over het Tijdschrift

Het Tijdschrift voor Lerarenopleiders is een gezamenlijke uitgave van Velon en VELOV. Het verschijnt vier keer per jaar, waarbij de vierde editie steeds een themanummer is. In het tijdschrift delen lerarenopleiders onderzoeksresultaten, praktijkervaringen, ideeën en opinies. 

Naar het themanummer