Tijdschrift voor Lerarenopleiders

Tijdschrift voor Lerarenopleiders: Innovatie en kennisdeling in het onderwijs

Het Tijdschrift voor Lerarenopleiders is een gezamenlijke uitgave van Velon en Velov, de beroepsverenigingen voor lerarenopleiders in Nederland en Vlaanderen. Dit digitale tijdschrift verschijnt vier keer per jaar en biedt lerarenopleiders een platform om hun kennis, onderzoeksresultaten en praktijkervaringen te delen. Elk jaar wordt het vierde nummer gewijd aan een specifiek thema binnen het onderwijs.

Alle artikelen in het tijdschrift zijn grondig gereviewed door twee deskundigen: één redactieleden en één externe reviewer uit Nederland of Vlaanderen. Dit zorgt voor hoge kwaliteit en relevantie voor professionals die zich verder willen ontwikkelen in hun vakgebied.

Open access en toegang tot wetenschappelijke kennis

Het Tijdschrift voor Lerarenopleiders is volledig toegankelijk via Open Journals en je kunt alle artikelen (vanaf jaargang 2022) vinden op http://www.tijdschriftvoorlerarenopleiders.nl.

Jaargangen van voor 2022 zijn te vinden in onze online mediatheek. Via een handige zoekfunctie kun je artikelen vinden op onderwerp, thema of auteur. Om toegang te krijgen tot de mediatheek, log je in via je Velon-account (MijnVelon), of je maakt eerst een gratis account aan (via MijnVelon). 

Publiceer je onderzoek en ervaringen

Ben jij een lerarenopleider met waardevolle inzichten of ervaringen die je wilt delen met de onderwijscommunity? Wij nodigen je uit om bij te dragen aan het Tijdschrift voor Lerarenopleiders. Heb je interesse in publiceren? Ga naar: tijdschriftvoorlerarenopleiders.nl en dien jouw bijdrage in.

Voor publicaties in ons tijdschrift gelden specifieke richtlijnen. Zorg ervoor dat je de richtlijnen voor auteurs en het formulier voor het voorblad bij je inzending voegt.

 

Prijs voor het beste artikel

Elk jaar worden de drie beste artikelen uit het voorgaande jaar bekroond met een prijs tijdens het Velon Congres. De redactie beoordeelt de artikelen op anonieme basis en nomineert de drie beste bijdragen. De auteurs van de winnende artikelen worden uitgenodigd om de prijsuitreiking bij te wonen en hun werk te presenteren.

 

Advertentievrij en onafhankelijk

Het Tijdschrift voor Lerarenopleiders is advertentievrij, wat betekent dat het tijdschrift zich volledig richt op de inhoud en de belangen van lerarenopleiders. Adverteren in het tijdschrift is dan ook niet mogelijk.

De redactie

De redactie van het Tijdschrift voor Lerarenopleiders bestaat uit lerarenopleiders met brede expertise in onderwijs en professionalisering:

  • Symen van der Zee (Saxion Hogeschool, Deventer) – hoofdredacteur
  • Lidewij van Katwijk (Rijksuniversiteit Groningen, NHL Stenden)
  • Vicky Willegems (Vrije Universiteit Brussel)
  • Aron Decuyper (Universiteit Gent)
  • Wouter Schelfhout (Universiteit Antwerpen)
  • Carry Quint (H2O, Dunamare en Universiteit Utrecht)
  • Henderijn Heldens (Hogeschool Zuyd)
  • Charlotte Struyve (Hogeschool Vives, Brugge/Kortrijk)
  • Amber Walraven (Radboud Docenten Academie, Nijmegen)

 

Partners

Het Tijdschrift voor Lerarenopleiders wordt mede mogelijk gemaakt door een financiële bijdrage van het NRO (Nederlands Regieorgaan Onderwijsresearch) en Leerpunt (Vlaanderen).

NRO

Leerpunt

Professionalisering, belangenbehartiging en een interessant (kennis)netwerk!