Evenementen

Online leesclub voor lerarenopleiders

Nieuw bij Velon: de online leesclub. Sluit jij ook aan?

Online leesclub voor lerarenopleiders

Speciaal voor leden organiseert Velon op 14 juni 2022 een bijeenkomst rondom een pedagogische tekst.

Wat doen we?
Aan de hand van een van tevoren bestudeerde pedagogische tekst proberen we via vragen, discussie en reflectie de tekst te duiden. We onderzoeken hoe we ons als lerarenopleiders tot die tekst verhouden en wat dit mogelijk betekent voor onze eigen professionele identiteit en de daarbij horende of juist wenselijke praktijk. Hierbij maken we gebruik van de aanpak “slow pedagogy” van Geert Kelchtermans. Tevens voegen we ook eigen elementen toe die tot verdieping en verrijking van inzichten kunnen leiden.

Voor wie is de online leesclub interessant?
Voor lerarenopleiders die:

  • zich willen verdiepen in de pedagogische dimensie van onderwijs;
    willen onderzoeken wat dit betekent voor eigen waarden/idealen en overtuigingen;
  • er plezier in hebben om samen met andere lerarenopleiders het goede gesprek te voeren over onderwijs;
  • geïnspireerd willen raken in deze aanpak (om zo ook met studenten/collega’s de pedagogische dimensie van onderwijs te bespreken).

De bijeenkomsten kunnen tevens input geven voor de BRLO registratie.

Bijeenkomst
De online bijeenkomst duurt van 15.30 tot 17.30 uur en wordt begeleid door Helma Oolbekkink-Marchand en Maaike Nap.

Op 14 juni bespreken we de tekst “Het failliet van onderwijs op maat: naar pedagogische werkplekken”, van Jan Masschelein en Maarten Simons.

Meer lezen/weten?
Nieuwsbericht op HAN.nl
Podcast bij Nivoz

Aanmelden
Meld je aan voor de bijeenkomst(en) en we ontmoeten elkaar! De online leesclub is vrij toegankelijk voor leden. Je kunt je aanmelden via deze link. Ben je nog geen lid? Schrijf je in, waarna je meteen deel kunt nemen.


Geert Kelchtermans (4 maanden geleden)

Beste collega’s,
heel fijn om te zien dat mijn artikel over leesseminaries op deze manier weerklank vindt. Veel ‘succes’, dwz leesplezier én nieuwe inzichten.
Geert Kelchtermans